Storing? Met deze checklist los je het op!

Niets kan zo vervelend zijn als een stroomstoring of storing aan de CV-ketel. Net wanneer je favoriete tv-programma begint of wanneer je onder de douche wilt stappen, valt de elektra of de CV-ketel uit. Natuurlijk wil je dat de storing zo snel mogelijk opgelost wordt. Wist je dat je met een paar eenvoudige stappen vaak zélf al een groot deel van de storingen kunt verhelpen, zonder dat je daar de storingsdienst voor hoeft te bellen?

Met deze checklist kun je de storing zelf misschien al oplossen (èn toch je favoriete tv-programma kijken of onder de douche stappen)!

Checklist stroomstoring

1. Brandt de display van de elektriciteitsmeter? Zo niet, bel dan je energieleverancier
2. Staan alle aardlek- of groepenschakelaars wel ingeschakeld? Zo niet, schakel ze dan in
3. Schakelen de groepen zich automatisch weer uit? Haal dan alle stekkers uit de stopcontacten van de groep die zich telkens uitschakelt. Schakel vervolgens de groep weer in, en doe de stekkers één voor één terug in de stopcontacten.

Checklist CV-storing

1. Is er een stroomstoring?
2. Controleer de aardlekschakelaar of de zekeringen
3. Is de kamerthermostaat hoog genoeg ingesteld?
4. Staat de gaskraan open?
5. Is de waterdruk tussen 1,5 en 2,0 bar? Zo niet, vul de CV-installatie tot maximaal 2,0 bar bij.
6. Lekt of druppelt er een waterkraan?

Storing niet opgelost? Je hebt je best gedaan, maar het is toch nodig dat een monteur komt!

  • Voor CV-storingen kun je rechtstreeks bellen met Energiewacht: (088) 555 30 00. Wanneer het display op de installatie een storingscode aangeeft, geef dan ook deze code door.
  • Voor dringende overige storingen kun je buiten onze openingstijden bellen naar de meldkamer: (053) 852 80 87.